Sebelum pulang, tolongle klik kat iklan tu ye.. million TQ dear..

Friday, 8 July 2011

Kek Durian

Assalamualaikum...

Cekodok ke kek, cekodok atau kek.....
Dari mlm tadi asyik berlegar je 2 mende tu....
Pagi ni dpt keputusan...YESSSS...mesti buat..nak buat dan dah buat...
Hasilnya lepas dok banyak memikir...
Cerita bab kek durian nih, aku mmg x pernah buat..tapi nak try jugak yg penting x mo resepi yg byk bahan dan memcm segalle yg aku pun kekadang x kenal bebahan tuh.. almaklum baru berkenalan ngan resepi kuih muih setelah bertahun dolu asyik beli je taunya...
Aku just try guna resepi kek pisang cuma tukarkan pisang to durian...tapi mesti ada resepi yg lebih sedap,  lembut, gebu dan dan seangkatan dgn nyakan...
tak pe lah yg penting aku cuba..sedap x sedap aku jugak yg mkn dan lagi yg pasti en hubby yg kena habiskan..hahahah..sian en hubby..selalu kena paksa mkn trial edition..
Nak harap my doter, x de siornyer...payah tul nak suh dia cuba sesuatu yg baru kuar dari dapur ibu dia nih...

Kek aku ni x lembap tapi dia supe cam kek pisang cuma rasa je lain. kan dah kata guna resepi kek pisang...kan..kan..


x berani nak wat byk2 takut x sedap dan x jadi so aku kurgkan kuantiti bhn. so, inilah bhn2nya...

Kek Durian

  • 1 biji telor
  • 1/2 cawan gula
  • 1 cawan tepung gandum
  • 1/2 st baking powder
  • 1/2 st soda bikarbonat
  • 1/2 cawan minyak
  • 1/2 cawan durian

Cara2 membuatnya

  • Pukul telor dan gula sampai kembang dgn kelajuan yg maksimum
  • kurangkan kelajuan, then masukkan kesemua bahan.
  • kacau rata,
  • panaskan oven, gris loyang ngan minyak
  • bakar kek dlm 45 minit.
Sesiapa yg nak cuba, silakan....bagi aku, hasil aku ni boleh la....(sape lagi nak puji kalau x diri sendiri) hahahah.....