Sebelum pulang, tolongle klik kat iklan tu ye.. million TQ dear..

Friday 19 August 2011

Indo Pek @ ASTRO...

Assalamualaikum n Selamat berpuasa..


Nak citer pasal ape yer??? hah pasal citer Indon dlm tv.. ramai org x suka kerana seolah2 mengagungkan mereka. tapi aku suke. bukan sumelah..sebilangan je. ape lagi yg nak dibuat bila ada waktu2 terluang..ngadap tv lah ye dak. ce tanya para ibu2 yg lain. mesti jawapan sama cam aku.


Aritu ada promo Indo pek di Astro selama sebulan siaran free. aku pun try test le nak tgk citer ape yg best. bila dah tgk rasa seronok pulak especially saluran bintang yg menayangkan sinetron Ketika Cinta Bertasbih Special Ramadhan.


Bagi aku, citer ni lain sikit dr citer indon yg biase aku tgk. disamping ayat2 yg digunakan serta intonasinya, sungguh membuatkan aku suka dan suka sgt pada citer nih. dia main pukul 5.30 ptg waktu anak aku kuar dr sekolah. maka skrg setiap hari aku akan miss 15 minit citer ni. dah sampai umah aku akan duduk mcm kena gam depan tv sampai 6.30 ptg. Lepas habis citer ni baru aku akan bersilat semula di dapur. walhal citer tu x de ape yg istimewa pun hanyalah citer yg berunsurkan keislaman, x de pegang2 walaupun melakonkan watak sebagai suami isteri, aku jadi tertanya2 kenapa citer melayu kita walau cerita tentang islam tapi tetap ada acara pegang2..


Dek kerana aku terpesona dgn citer nih, aku pun melanggan lah pakej indo pek ini. betul ke tidak ye tindakan aku nih. Entah lah...sok2 dah habis citer ni aku potong le balik..harap en hubby x marah..yg pasti en hubby pun dah hapal nawa watak dlm citer nih (sebab kekadang dia pon layan sama)...


Sampai jumpa lagi...wassallam...Muaahh



2 comments:

  1. Hi, I was at CA's blog noticed your name and busybody over.
    Nice blog you have. Love your font colours too.
    Regret my bahasa is out of tune, sebelum Merdeka, ha ha.
    You have a nice day and keep a song in your heart.
    Lee.

    ReplyDelete