Sebelum pulang, tolongle klik kat iklan tu ye.. million TQ dear..

Friday 19 August 2011

Langsir Baru

Assalamualaikum dan selamat berpuasa....
Diam x diam cepatnyer masa berlalu. Hari ni Insyaallah dah masuk 19 hari kita berpuasa. x lama lagi nak raya. Tapi aku masih x plan nak buat kuih ape dan masih blom soping menyoping tuk baru raya lagi. kalau tuk baju melayu dan baju kurung tu dah lama lah beli. tapi lum siap jahit lagi. bile ye nak soping tu??? En hubby ce tolong jawab sket...

Tu belum kira lagi bila nak kemas umah, cat umah (seb baik en hubby baik aty tawun ni) layan my citarasa. Merah nan meriah wall aku..layannn...nampak gayanyer dek kerana kesibukan aku yg agak melampau..aku kena g beli kuih yg ready made je lah..tapi skrg ni macam org dah x bewape mkn je sekut nih.. ape x nya bila ada yg nak dtg beraya, tepon dulu. kalau dah tepon x kan kita x wat pape kan!. sudahnya sekut raya tetap dok dediam dlm bekas kedap udara yg shantek tu..sian dia.

Cop2..aku sebenarnyer dgn megah nak citer hasil buatan aku sendiri..90%..yg 10% lagi..rahsia..(x baik bongkak)..bukan ape..dah setahun en hubby belikan mesin jahit singer menawan keluarga bahagia..so, nak menyahut slogan singer tu, maka aku pun bertatih la menjahit...cedok ilmu pada jiran sket dan selbihnya mestilah dr my mamak...so, sebenarnya aku bukan nak tukar langsir pun raya tahun ni. tapi tgn ni gatal je nak mencuba. pujuk en hubby beli kain 2 keping kain bunga konon nak kawinkan dgn langsir lama yg kosong. tapi bila balik umah warna x padan lah pulak...camane????

Aku pun minta la jiran aku yg paling baik hati temankan pegi bandar tuk cari pasangan yg sesuai tuk kain aku tu, meredah panas di tghari buta kami merempit..masuk satu kedai ke kedai yg lain. akhir nya itulah yg aku dpt. ok lah..ajak en hubby mesti dia x mo dah.

Bila dah balik aku pun tukar plan x mo buat stail yg aku dah ade. tahun lepas langsir aku pakai cincin so tawun ni aku nak pakaikan tali pulak..alang2 nak tukar langsir biar tuka pattern jugakan...alang2 wall aku merah, so aku terpaksa cari kain warna merah jugak utk tali bebek langsir ku...
Inilah hasilnya...Ok ke Ko???? OK lah kan..ce upah org..bape nak kena byr upahnya pulak..seb baik wat sendiri..jimat.....


Alhamdulillah, setelah berpenat lelah selama seminggu di subuh yg hening dlm keterpaksaan (x mo sebab dia nak tdo) en hubby yg baru pulang dr masjid menurunkan langsir lama dan tlg gantung yg baru nih...br ada semangt sket aku nak raya...hoyeee...

So, lepas siap langsir nampaknya aku terpaksa menyambung kembali menjahit baju yg tertangguh lagi sepsg di samping menyembat yg mane belum...sampai ketemu lagi...Wassallam...Muahhh

No comments:

Post a Comment