Sebelum pulang, tolongle klik kat iklan tu ye.. million TQ dear..

Thursday, 7 March 2013

Twisties buatan sendiri...

Assalamualaikum...

Pada sapa yg suka makan jajan... jom try wat jajan sendiri... konpem x de MSG sebab kita yg buat dia...


Ni lah twisties yg GD maksudkan... sedap tau.. Miss Gya memang suka (sukalah sebab x pernah makan sebelum ni pastu sedaplah pulak)...hahahahha

ke Pengkalan Chepa nak cari serbuk kari
Pilih memilih sangat lah lama
Twisties Laksa nama diberi
versi yang manis pilihan utama

Senang je.. x susah lansung.. jom kita cuba ramai-ramai.. inspirasi dari teman FB Group Mai Share Recipe
tapi GD tukar sket bahan salutan untuk twisties tersebut mengikut kesesuaian tekak memasing..

Bahan dan cara :-
  1. 1/2 bungkus Laksa kering - dipatah-patahkan kemudian digoreng dalam minyak yg banyak dan perlu betul2 panas. dah siap angkat dan tos kan.. 
  2. 1/3 cawan gula, 1/2 cawan nestum dikisar/blend kering sehingga halus.
  3. 1/3 cawan susu tepung
  4. Laksa goreng yg dah suam-suam hala kesejuk tu masuk dlm bekas @ tupperware dan tuangkan bahan kisar dan susu tepung tadi. tutup tupperware kocakkan aje sehingga ianya bergaul rata...

Dan.... sedia untuk dinikmati.. selamat mencuba..